BMW Motorrad Srbija
Sep 14

BMW Motorrad autonomni motocikl

Prvi autonomni motocikl predstavljen je prošle nedelje na događaju BMW Motorrad Techday 2018. Model BMW R 1200 GS je provozao svoje prve krugove pred okupljenim novinarima, na test poligonu BMW Grupe u Miramasu, u južnoj Francuskoj. Vozilo koje su razvili diplomirani inženjer Štefan Hans i njegov tim nezavisno se kreće, ubrzava, kruži vijugavom probnom stazom i nezavisno usporava da bi se zaustavilo.

Razvojem okrenutim prema budućnosti, BMW Motorrad, kao nosilac tehničkih inovacija na polju motociklizma, nikako nema za cilj potpuno nezavisni motocikl. Umesto toga, osnovna tehnologija trebalo bi da služi kao platforma za razvoj budućih sistema i funkcija kako bi vožnja motocikla bila sve bezbednija i komfornija, i kako bi se povećalo uživanje u vožnji. Cilj prototipa je da se sakupi dodatno znanje o dinamičnosti vožnje kako bi se rano otkrile opasne situacije i kako bi se vozaču pružila podrška prikladnim bezbednosnim sistemima, na primer dok skreće u raskrsnicama ili naglo koči.

Pored ovog impresivnog usmerenja prema pojačanom zadovoljstvu i bezbednosti u vožnji, BMW Motorrad je predstavio još mnogo uzbudljivih tehnoloških projekata. Najistaknutiji su farovi motocikla od svetala za skretanje sve do laserskih farova, kao i ram motocikla u potpunosti proizveden primenom procesa 3D štampe, uključujući i zadnju viljušku. I u razvoju autonomnih motocikala, BMW Motorrad je ovde primenio sinergiju sa BMW automobilima – ovaj proces proizvodnje već je našao put u serijsku proizvodnju za različita vozila. Prednost trodimenzionalne štampe leži u potpunoj slobodi dizajniranja komponenti koje se ne bi mogle proizvesti na neki drugi način.

U proizvodnji komponenata šasije motocikla primenjeni su inovativni procesi i korišćen lak, a opet jak materijal – karbon, koji se već industrijski proizvodi u BMW HP4 RACE – što dodatno demonstrira tehničku kompetentnost i izvrsnost BMW Motorrad-a na ovom polju.

Može se zaključiti da je BMW Motorrad pokazao kako će brza digitalizacija promeniti budućnost motociklizma. Uzima u obzir potrebe dvotočkaša za transport sveta sutrašnjice i tehnički se za to priprema. Iznad svega, V2V komunikacija između vozila u prvom je planu za dodatno jačanje bezbednosti i komfora motociklista kroz digitalno umrežavanje. BMW Motorrad i ovde crpi koristi iz bliske saradnje sa BMW Automobilima.