BMW Motorrad Srbija
Aug 13

BMW Motorrad predstavlja R 18 Dragster

Poznati dizajner motocikala Roland Sends preuredio je BMW R 18 u trkački dragster sa prepoznatljivim i masivnim bokser agregatom. Rezultat: R 18 Dragster. On i njegov tim stvorili su jedinstveno remek-delo oko impresivnog dvocilindarskog Big Boksera, dopustivši pritom svojoj kreativnosti punu slobodu.

Lična priča Rolanda Sendsa poslužila je kao izvor inspiracije za njegov rad na ovom motociklu. „Sa motorom koji je toliko očigledno centralni element, istog trena sam pomislio na nabudžene automobile. Moja porodica se oduvek ložila na brzu vožnju i moj otac je učestovao u trkama, tako da sam pomislio kako ima smisla svesti motocikl na osnovne sastojke i oblikovati ga tako da vozi brzo pravom stazom“, objašnjava dizajner.

Novi BMW R 18: kruzer ukorenjen u istoriji.

Sa novim modelom R 18, BMW Motorrad je predstavio prvi serijski proizvedeni motocikl brenda u segmentu kruzera u aprilu 2020. Ni nalik na bilo koji drugi.

Sa BMW motociklima kao prethodnicima, ovaj model u potpunosti sledi tradiciju istorijskih BMW motocikala – kako tehnički, tako i u pogledu dizajna. Zasniva se na slavnim modelima kao što je BMW R 5 i fokus vraća na najvažnije elemente motocikala: čistu, nenakinđurenu tehnologiju i bokser motor u središtu uživanja u vožnji. „Big Bokser“ nastavlja liniju tradicionalnih bokser motora sa vazdušnim hlađenjem koji su nudili nadahnutu vožnju još otkad je BMW Motorrad započeo sa proizvodnjom 1923. godine.

Proces tehničkog dizajna koji primenjuje Roland Sends.

Roland Sends uvek započinje skiciranjem svojih ideja na papiru. To mu omogućava da osmisli osnovne oblike i to kako bi mogao da izgleda stav i geometrija motocikla. „Na kraju, prava magija se ostvaruje kada skicu oživimo“, objašnjava Roland.

Više od bilo kog drugog motocikla, novi R 18 nudi veoma prilagodljiv dizajn. Sastoji se od lako uklonjivog zadnjeg rama i seta obojenih delova koje je lako rasklopiti. To korisniku omogućava visok stepen slobode za laku konverziju zadnjeg kraja novog R 18 tako da odgovara ličnim sklonostima. Pored toga, možete promeniti i završnu boju tako da bude u skladu sa vašim ličnim ukusom. „Elektronika je predstavljala definitivno najteži zadatak sa kojim smo morali da izađemo na kraj dok smo stavljali azotni oksid, skidali izduvnu granu i drastično menjali dovod. Bilo je to donekle kao eksperiment, ali uspeli smo! Konačni proizvod je impresivan i karakteriše ga visok nivo izrade, što se i može očekivati od BMW Motorrada. Od samog početka, jedva sam čekao da prionem na podešavanja!“, napominje Roland.

Za model R 18 Dragster, tim oko Rolanda Sendsa zadržao je geometriju vrata iz R 18, uklonio zadnji deo motocikla i pretvorio ga u trkačko vozilo. Štaviše, odlučili su da modifikuju prednji i zadnji blatobran tako da se uklope u modifikovani ram. Čitav postupak prilagođavanja trajao je oko tri i po meseca. Motocikl se onda zaputio u radionicu na konačno sklapanje i dan proveden na trkačkoj stazi.

„Svakom motociklu potrebni su različiti izvori, zavisno od građe, specijalnih materijala ili delova. Svaki novi koncept motocikla predstavlja donekle i proces učenja čak i pošto ste napravili više od 200 motocikala. Uvek želimo da razumemo srž motocikla koji prerađujemo, jer to je ključno da bi on ostao autentičan i funkcionalan“, objašnjava Roland Sends.

Pored prilagođenog motocikla R 18 Dragster, Roland Sends je stvorio i dve različite dizajnerske kolekcije aluminijumskih delova za lansiranje R 18 Kruzera: „Mašinski obrađene“ i „Crne u 2 tona“. Ponuda „Mašinski obrađenih“ i „Crnih u 2 tona“ delova obuhvata prednje i zadnje točkove dostupne u različitim dimenzijama u odnosu na standardne veličine. Pored toga, ponuda ovih ekskluzivno izrađenih delova obuhvata kućišta za brzinomer, klešta ručki, šipke upravljača, ručice na upravljaču, drške i ogledala, kao i ukrasne elemente kućišta motora, kape rezervoara, poklopce prigušivača dovoda i još mnogo toga.

Za R 18 Dragster, Roland Sends je koristio dizajnersku kolekciju delova „Crni u 2 tona“ kako bi podesio ručke, točkove, poklopce ventila, grudobran, prednje svetlo i merne instrumente. Prednji kraj je uzet od modela BMW R nineT. Sedište kao i izduvna grana potpuno su novi.

Ram je modifikovan potpunim uklanjanjem zadnje suspenzije za brzinske trke.

Prednji i zadnji branici malo su modifikovani upotrebom delova od lima kako bi se zadržala klasična R 18 silueta.

Prednje svetlo je uzeto od originalnog R 18 i naglašeno vrhom fara iz dizajnerske kolekcije aluminijumskih delova.

Standardna izduvna grana zamenjena je ručno rađenim izduvnim krajevima od aluminijuma.

Hidraulična prednja kočnica i cilindri spojke potiču iz Roland Sends Dizajna.

Rezervoar je preuzet od originalnog R 18.

Završna boja je metalizirana plava u dva tona sa klasičnim belim BMW prugicama koje je naslikao stari Rolandov saradnik, Kris Vud.

Viljuška je uzeta od modela BMW R nineT.

Sistem prednjih kočnica uzet je od modela BMW S 1000 RR superbajk.

Sedište je potpuno novo, individualizovano RSD sedište od fime Saddlemen.

Roland Sends: Čovek iza dizajna

Po sopstvenim rečima, Roland Sends je praktično odrastao na motociklu i motociklizam mu je u krvi. Otac mu je bio trkač koji je pravio preudešene motore i delove. Zahvaljujući tome, Roland je odrastao okružen kul motociklima. Nedugo zatim, i on je vozio terenske motocikle, rastavljao ih i ponovo sastavljao. I sam je imao trkačku karijeru koja je trajala deset godina.

Danas je Roland svetski poznati dizajner individualizovanih motocikala i motociklističke opreme, sa kupcima širom sveta.

Ovaj dizajner je najpoznatiji po kombinovanju stilova i stvaranju novih žanrova u tom postupku. „Kombinovanje trkačke estetike i funkcije sa individualizovanim stilom – to je ono po čemu smo verovatno najpoznatiji. Volimo da serijskim mašinama donesemo bolje performanse“, kaže Roland.

Za Rolanda Sendsa, motociklizam nije samo posao. „Zaista je teško opisati to u nekoliko rečenica. Za mene je vožnja motocikla kao da postanete jedno sa mašinom. Moj motocikl je moj život, sve, on je ono čime se bavim.“