F 850 GS – edicija “40 godina GS-a”
BMW GS je ikona, istinski pionir. Već više od 40 godina on kombinuje raznovrsnost sa jedinstvenim doživljajem vožnje. Proslavljamo jubilej uz F 850 GS ediciju “40 godina GS-a” . Njegov crno-žuti dizajn podseća na legendarni R 100 GS, vraćajući 40 godina GS istorije u život. Upečatljiv flajlajn prikazuje njegove GS gene. A zahvaljujući svojim preciznim I dinamičnim tehničkim karakteristikama, kao što su poboljšani Pro režimi vožnje, on je gospodar svake staze. Bilo na putu ili van njega, osetite #SpiritofGS zajedno.
Najbolje od edicije “40 godina GS-a”
Jedinstveni dizajn jubileja: Inspirisan R 100 GS-om i nazvan “Bumblebee”, njegov crno-žuti izgled je zaista upečatljiv. Elementi zapanjujuće izrade pretvaraju legendarni izgled u pravi melem za oči i dopuštaju motoru da blista pod svetlom preko 40 godina GS istorije.
























F 850 GS – sve počinje od dobre osnove
F 850 GS – sve počinje od dobre osnove
Edicija “40 godina GS-a” spolja, potpuno F 850 GS iznutra: zahvaljujući svojim modernim tehničkim odlikama ovaj motor je pravo uživanje voziti i dopušta Vam da se vozite tamo gde drugi ne smeju. Prednja guma od 21-og inča i bogata standardna oprema provode Vas bezbedno po svakoj stazi – šta god da Vas na njoj čeka. Uz GS, spremni ste na svaki izazov. Naučite sve što ima da se zna o brojnim opcijama i varijantama F 850 GS-a.
40 godina avanture
Od Afrike do Centralne Azije: GS je bio po celom svetu za 40 godina. Motor koji je ukrotio svaki teren i svaku ulicu – moćan i odvažan prkosi elementima. GS je pionir u dvonamenskim motociklima.
GS vuče svoje korene iz relija – što se samo nameće kada pogledate ovaj motor. Prvi prototipi bili su uspešno korišćeni na off-road trkama i motor se pojavljuje na ulicama 1980. kao R 80 G/S. Postaje prvi veliki dvonamenski motorcikl na svetu. Preko 40 godina, ovaj motor je nastavio da se vozi na mestima gde drugi odustaju. Ne postoji prepreka koja ga može zaustaviti.
od 1978. do 1980:
Godine 1978. BMW Motorrad privukao je pažnju prethodnikom prvog GS-a: GS 80 uzima dve zlatne medalje na međunarodnom takmičenju Six Days Enduro. Motor je razvio tim stručnjaka koji su radili od kuće na sopstvenu ruku. Međutim njegov uspeh dokazao je da su inženjeri i mehaničari bili u pravu: Njihov motor činio je vožnju ugodnom kako van puta tako i na njemu. Izbačen je na tržište 1980. pod malo drugačijim imenom, BMW R 80 G/S
1980. do 1987:
Uz GS, BMW Motorrad stvorio je savršen spoj između vožnje po asfaltu i po terenu: Bez obzira na tip površine, vozači imaju kontrolu nad svojim motorima u svakoj situaciji dok usput uživaju maksimalnu udobnost u toku vožnje. Vrhunac je Monolever, viljuška sa jednim krakom, što čini ovaj motor prvim takvim na svetu. Ovim se smanjuje težina vozila i omogućuje se brže menjanje zadnjeg točka. Sa R 80 G/S-om, BMW Motorrad je započeo pravac velikih, udobnih, dvonamenskih motora – pravac koji dominira i dan danas.
od 1987. do 1996:
Novi top model, R 100 GS bazira se na većoj zapremini: postaje najsnažniji i najbrži enduro na tržištu. Paralever, viljuška sa dva kraka na zadnjem točku omogućuje lako upravljanje kako po asfaltu tako po terenu. Uz svoju upečatljivu cno-žutu boju, poznat je kao “Bubmlebee”. Boja je i danas vrlo popularna među ljubiteljima motora i krasi i ovogodišnji model edicije “40 godina GS-a”.
od 1994. do 2003:
GS prolazi kroz brojne promene na svom putu da postane ikona: 1994. izlazi R 100 GS kao prvi enduro sa bokser motorom sa četiri ventila. Motor je popularan zato što dobro podnosi grub teren i sjajno se pokazuje i na dugim putovanjima. Koncept je ciljano dalje razvijen u pravcu dugih putovanja i 2002. dodatno je prilagođen za putnike na duže staze sa R 1150 GS Adventure – tako je rođena Adventure serija.
od 2000. do 2008:
Veoma popularni i pogodni za početnike, “Funduro” modeli F 650 i F 650 ST dobijaju nadogradnje na motorima na početku novog milenijuma. Zahvaljujući jednocilindričnom motoru sa vodenim hlađenjem, F 650 GS i F 650 GS Dakar pružaju svojim vozačima mogućnost svakodnevne vožnje kao i klasičan enduro doživljaj. F 650 GS i F 800 GS, dva potpuno redizajnirana enduro modela, 2008. dobijaju i redni motor sa tečnim hlađenjem. To znači čistu avanturu, čak i u srednjoj klasi.
od 2004. do 2017:
BMW Motorrad 2004. izbacuje R 1200 GS. Motoru su dati veća zapremina, snaga i obrtni moment, čineći ga još dinamičnijim na bilo kom terenu dok je u isto vreme 30 kilograma lakši. Gotovo deset godina kasnije počinje nova epoha, kada inženjeri BMW Motorrad-a opremaju R 1200 GS sa bokser motorom na vodeno hlađenje – nešto što nikada ranije nije bilo učinjeno. Motor takođe ima i poluaktivno vešanje zahvaljujući Dynamic ESA (elektronsko podešavanje suspenzije), što uzdiže udobnost i rukovanje vozilom na novi nivo.
Narednih godina, BMW Motorrad nastavlja rad na GS legendi. Popularni R 1250 GS se pojavljuje sa dorađenim dvocilindričnim bokser motorom: zahvaljujući svojoj prilagodljivoj BMW ShiftCam kontroli bregaste osovine, pruža više snage u svakom opsegu brzine i dodatno olakšava rukovanje GS-om. Uz to, modeli srednje klase F 750 GS i F 850 GS su u konstantom razvoju i čine vožnju ugodnijom zahvaljujući svojoj velikoj zapremini i izmenjenoj šasiji.
#spiritofgs
Već više od 40 godina, #SpiritofGS okuplja ljubitelje dvotočkaša i širi duh njene zajednice celim svetom. Jednostavno počnite da vozite, iskusite nove avanture, otkrijte nepoznato – zajedno možemo da pišemo nove priče. Dopustite GS zajednici da Vas podstakne na nova iskustva. Osetite #SpiritofGS
Iskusite avanturu GS zajednice
Pođite na uzbudljivu GS avanturu sa našom serijom “Adventures of a Lifetime”.