Mnogo brza Šveđanka
Brzo može biti i čisto - Eva Hakanson je sigurna u ovo. Inženjer mašinstva sa doktoratom želi svetu da dokaže da su ekološka električna vozila brza i zabavna i da je mašinstvo izvanredan izbor zanimanja za žene. U pokretu sa najbržom damom na motociklu na svetu koja je postavila novi svetski rekord od 434 km / h i njen "KillaJoule" strimlajner.
Geni su krivi
Eva Hakanson uživa u projektovanju novih vozila a posebno voli da se trka. Verovatno zato što joj je to u genima. Eva je odrasla u rodnoj Švedskoj uz oca koji je uvek nešto petljao oko motora a vikendom se trkao. Njegov mehaničar: njena majka. Logičan sled: Eva se mota oko trkačke staze od najranijeg detinjstva.
"Otac je bio inženjer i moto šampion. Prosto sam nasledila njegovu ljubav prema nauci i motorima", kaže ova 35-godišnjakinja koja danas živi u SAD. "Praktično sam odrasla u radionici a on me je uvek ohrabrivao da isprljam ruke. Insistirao je da radim na svom autu i motociklu. Taj motocikl smo 2007. zajedno konvertovali u e-motocikl. Tada počinje moja strast prema električnim vozilima."
Eva Hakanson
Napunjen
Motocikl koji je napravila sa svojim ocem zove se "ElectroCat". U januaru 2008, postaje prvi registrovani e-motocikl u Švedskoj. Ubrzo nakon toga, pozvana je da predstavi svoj ElectroCat švedskom parlamentu, i tom prilikom objasni prednosti električnih vozila kao gost govornik.
"Ovo je verovatno jedini put da je neki motocikl bio u zgradi parlamenta. Bezbednosne službe su u početku bile skeptične, sve dok nije utvrđeno da u motociklu nema goriva. Srećom, motor je uspeo da stane u lift. Noć ranije smo ga uvezli u zgradu kroz zadnja vrata. Imala sam utisak da sam u filmu o Džemsu Bondu."
Brz i čist
Godine obeležene radom, radom i samo radom. Supružnici su radili puno radno vreme i istovremeno studirali. Uveče i preko vikenda bi gradili, menjali, podešavali i pripremali KillaJoule. Dodatno, istovremeno su vodili trku u reklamiranju svih ekoloških prednosti motocikala pogonjehih baterijama.
Oboje su inženjeri pa je proces tehnološkog unapređenja i konverzije baterije prošao efikasno. Na samom početku postavljeni cilj - najbrži motociklistkinja na svetu činio se nedostižnim.
"Moja želja da radim nešto što niko pre mene nije uradio je neutoljiva", objašnjava Eva. "Meni je zabavno ići preko tehnoloških dometa i uveriti se da su moje granice premašene. Prosto želim da u svemu budem najbolja. Taj cilj se može ispuniti samo ako radimo - svaki dan. Treba to toliko želeti da odustajanje nikad ne postane opcija. Veoma je važno što više uživam da pravim nego da vozim jer 360 dana godišnje provedem u radionici a samo 5 dana na stazi.
U lovu na rekorde
Punom brzinom u čistu budućnost
U avgustu, Eva će još jednom testirati svoje granice na KillaJoule i to na Brzinskim testiranjima na Bonevilskom jezeru – u nadi da će oboriti još jedan rekord. Njena strategija ima uslov - koristiće brzinu da dokaže potencijal čiste vožnje na bateriju - "skriveni ekološki aktivizam". Ako usput dokaže da žene mogu biti dostojni inženjeri u ovom procesu, može se reći da je Eva Hakanson ispunila još jednu misiju. S ponosom korača stopama svog oca, kojem duguje svoje znanje i veštine. "Kad god imam nekakvu začkoljicu, samo ga pozovem i on uvek ima spremno rešenje. Mnogo sam naučila od njega. On je razlog mog uspeha i rekorda na modelu koji sam svojeručno napravila."