Mnogo brza Šveđanka.

Eva Hakanson drži brzinski rekord sa svojim streamliner modelom kućne izrade.

Brzo može biti i čisto - Eva Hakanson je sigurna u ovo. Inženjer mašinstva sa doktoratom želi svetu da dokaže da su ekološka električna vozila brza i zabavna i da je mašinstvo izvanredan izbor zanimanja za žene. U pokretu sa najbržom damom na motociklu na svetu koja je postavila novi svetski rekord od 434 km / h i njen "KillaJoule" strimlajner.

Geni su krivi

Eva Hakanson uživa u projektovanju novih vozila a posebno voli da se trka. Verovatno zato što joj je to u genima. Eva je odrasla u rodnoj Švedskoj uz oca koji je uvek nešto petljao oko motora a vikendom se trkao. Njegov mehaničar: njena majka. Logičan sled: Eva se mota oko trkačke staze od najranijeg detinjstva.

+ Pročitaj više

"Otac je bio inženjer i moto šampion. Prosto sam nasledila njegovu ljubav prema nauci i motorima", kaže ova 35-godišnjakinja koja danas živi u SAD. "Praktično sam odrasla u radionici a on me je uvek ohrabrivao da isprljam ruke. Insistirao je da radim na svom autu i motociklu. Taj motocikl smo 2007. zajedno konvertovali u e-motocikl. Tada počinje moja strast prema električnim vozilima."

+ Pročitaj više
Električno vozilo je kao čokolada bez kalorija. ”

Eva Hakanson

Napunjen

Motocikl koji je napravila sa svojim ocem zove se "ElectroCat". U januaru 2008, postaje prvi registrovani e-motocikl u Švedskoj. Ubrzo nakon toga, pozvana je da predstavi svoj ElectroCat švedskom parlamentu, i tom prilikom objasni prednosti električnih vozila kao gost govornik.

+ Pročitaj više

"Ovo je verovatno jedini put da je neki motocikl bio u zgradi parlamenta. Bezbednosne službe su u početku bile skeptične, sve dok nije utvrđeno da u motociklu nema goriva. Srećom, motor je uspeo da stane u lift. Noć ranije smo ga uvezli u zgradu kroz zadnja vrata. Imala sam utisak da sam u filmu o Džemsu Bondu."

+ Pročitaj više
2008. godine Eva objavljuje svoju prvu knjigu: "Hybridbilen – framtiden är redan här". Ako ste zaboravili rečnik švedskog: "Hibridna vozila – budućnost je već počela". Poput Eve i knjiga je ispred svog vremena. Tokom istraživanja naišla je na najbrže hibridno vozilo na svetu – "KillaCycle", motocikl za drag trke. Kontaktirala je vlasnika, Bila Daba, i dobila odobrenje za korišćenje slika vozila u svojoj knjizi.
Susret koji je promenio sve. U leto 2009, Eva Hakanson i Bil Dab su se venčali. "Verovatno najšašavije venčanje decenije, ali u svakom pogledu savršeno. I "Lonac nađe poklopac", te izmenismo burme izrađene od neprovodljive keramike. Venčanje je obavljeno i prototipu električnog dostavnog kombija. Ja sam bila na ElectroCat-u, a Bil na e-motociklu."
+ Pročitaj više

Brz i čist

Bez popuštanja gasa i nakon venčanja. Eva vozi Dabov KillaCycle i postavlja novi rekord na četvrt milje. Ipak, par zaključuje da je neophodan različit pristup ako žele da njihova posvećenost električnim vozilima dobije novu dimenziju. Cilj je jasan: Eva Hakanson želi da postane najbrža na svetu.
"Pošto nismo imali iskustva sa streamliner motociklima, bili smo veoma naivni", Eva se priseća uz osmeh. "Mislili smo da će nam šest meseci i 10,000 dolara biti dovoljno. Na kraju, trebalo je bezmalo deset puta više vremena i novca da se projekat kompletira. I naravno da je vredelo. KillaJoule streamliner nadmašio je sva očekivanja."
+ Pročitaj više

Godine obeležene radom, radom i samo radom. Supružnici su radili puno radno vreme i istovremeno studirali. Uveče i preko vikenda bi gradili, menjali, podešavali i pripremali KillaJoule. Dodatno, istovremeno su vodili trku u reklamiranju svih ekoloških prednosti motocikala pogonjehih baterijama.

+ Pročitaj više

Oboje su inženjeri pa je proces tehnološkog unapređenja i konverzije baterije prošao efikasno. Na samom početku postavljeni cilj - najbrži motociklistkinja na svetu činio se nedostižnim.

+ Pročitaj više

"Moja želja da radim nešto što niko pre mene nije uradio je neutoljiva", objašnjava Eva. "Meni je zabavno ići preko tehnoloških dometa i uveriti se da su moje granice premašene. Prosto želim da u svemu budem najbolja. Taj cilj se može ispuniti samo ako radimo - svaki dan. Treba to toliko želeti da odustajanje nikad ne postane opcija. Veoma je važno što više uživam da pravim nego da vozim jer 360 dana godišnje provedem u radionici a samo 5 dana na stazi.

+ Pročitaj više

U lovu na rekorde

Eva je 2014. zvanično postavila novi brzinski rekord za dame i to u Bonevilu sa 387.411 km/h. Dve nedelje kasnije vratila se u Bonevil i pažljivo analizirala podatke. Podaci su pokazali da motocikl teoretski može postići brzinu od 426 km/h – tek za 1.6 km/h manje od aktuelnog nezvaničnog rekorda ostvarenog na motociklu sa unutrašnjim sagorevanjem na jednom aerodromu u Velikoj Britaniji.
"Vratila sam se na stazu s odlukom da izvučem iz njega sve što ima", priseća se Eva. "U trenutku, brzinomer je prikazao 259 milja, ali mi je to bilo pesimistično. Prednja guma je veća a njena brzina ometa brzinu koja se prikazuje na displeju brzinomera. Nisam bila sigurna kolika je greška. Onda su mi merači rekli da sam se kretala brzinom od preko 270 milja na sat, odnosno 434.883 km/h, i da sam postala najbrža žena da motoru na svetu. Toliko smo blizu granice od 300 milja na sat - 483 km/h - da bismo ovde stali."
+ Pročitaj više

Punom brzinom u čistu budućnost

U avgustu, Eva će još jednom testirati svoje granice na KillaJoule i to na Brzinskim testiranjima na Bonevilskom jezeru – u nadi da će oboriti još jedan rekord. Njena strategija ima uslov - koristiće brzinu da dokaže potencijal čiste vožnje na bateriju - "skriveni ekološki aktivizam". Ako usput dokaže da žene mogu biti dostojni inženjeri u ovom procesu, može se reći da je Eva Hakanson ispunila još jednu misiju. S ponosom korača stopama svog oca, kojem duguje svoje znanje i veštine. "Kad god imam nekakvu začkoljicu, samo ga pozovem i on uvek ima spremno rešenje. Mnogo sam naučila od njega. On je razlog mog uspeha i rekorda na modelu koji sam svojeručno napravila."

+ Pročitaj više

Još interesantnih priča.

Odgovarajući motocikli.

spinner