Novi BMW M 1000 XR
Novi BMW M 1000 XR je sportski motocikl za duge staze dizajniran da ispuni najviše zahteve, od putovanja na velike udaljenosti do trka na stazi. Krajem 2018. godine, BMW Motorrad je već predstavio uspešnu strategiju M modela za motocikle i od tada nudi M specijalnu opremu i M Performance delove. Novi BMW M 1000 XR je treći M model iz BMW Motorrad-a koji je premijerno predstavljen, nakon M 1000 RR supermotocikla i dinamičnog M 1000 R roadster-a.
U godini kada se slavi stogodišnjica BMW Motorrad-a, dinamična filozofija najmoćnijeg slova na svetu takođe je primenjena na novi M 1000 XR: M je širom sveta sinonim za trkački uspeh i fascinaciju prema BMW modelima visokih performansi, te je namenjen onima sa posebno visokim zahtevima kada je reč o performansama, ekskluzivnošću i individualnošću.
Sa snagom motora od 148kW (201ks), tehnologijom ogibljenja, aerodinamikom i visokim performansama, novi M XR, kao najlakši predstavnik ovog segmenta (223kg), otvara dinamične dimenzije vožnje koje su ranije bile rezervisane za čistokrvne supermotocikle.
Novi M XR karakteriše modifikovani 4-cilindrični redni motor zasnovan na agregatu S 1000 RR. Njegova snaga je 148 kW (201ks) pri 12.750 o/min, 23 kW (31 ks) više nego u novom S 1000 XR-u. Maksimalni obrtni moment od 113Nm dostiže se pri 11.000 o/min. Maksimalna brzina motora modela M XR je 14.600 o/min. Povećana vučna snaga zadnjeg točka u svim brzinama je takođe obezbeđena kraćim sekundarnim prenosnim odnosom pomoću lančanika sa za sada 47 zuba (S 1000 XR: 45 zuba). Pored toga, prenosni odnosi 4, 5. i 6. stepena prenosa su sada kraći u poređenju sa modelom S 1000 XR, što takođe utiče na vuču zadnjeg točka, ubrzanje i vučnu snagu.
Pored tehnologije pogona i vešanja, aerodinamika je takođe bila ključna stavka u specifikacijama za razvoj M 1000 XR-a, koji je dobio malo krilo u predelu prednjih bočnih panela sa ciljem postizanja još bržeg vremena na trkačkim stazama i što bolje stabilnosti u vožnji pri velikim brzinama.
Posle modela M 1000 RR i M 1000 R, novi M XR je treći BMW motocikl koji ima M kočnicu. Razvijen je direktno koristeći iskustvo stečeno sa trkačkim kočnicama na BMW Motorrad fabričkim trkačkim mašinama u Superbike Svetskom prvenstvu. M kočione čeljusti imaju plavi eloksirani premaz u kombinaciji sa poznatim M logotipom.
Zajedno sa dva kočiona diska od 320 mm debljine 5 mm i crnim eloksiranim aluminijumskim nosačima kočionih diskova, kočioni sistem opremljen novom radijalnom pumpom za ručnu kočnicu trenutno označava vrhunac razvoja kočnica u oblasti legalnih putnih sistema. Novi M 1000 XR je već standardno opremljen veoma laganim kovanim aluminijumskim točkovima. Kao deo M Competition paketa, ekskluzivni M Carbon točkovi su dostupni sa novo dizajniranim trakama na obodu.
Funkcija Brake Slide Assist je važna i veoma korisna inovacija, posebno za vozače na trkačkoj stazi. Instrument tabla sa savršeno čitljivim TFT ekranom od 6,5 inča, novim ekranom brojača obrtaja (crvena oblast) i OBD interfejsom za M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger koji se mogu koristiti preko koda za otključavanje.
Instrument tabla novog M 1000 XR-a odgovara dizajnu modela M 1000 RR i takođe sadrži M animaciju prilikom pokretanja motora. Prošireni prikaz crvenog opsega brzine je nova karakteristika. Kao opciona oprema, sveobuhvatan materijal sa podacima za korišćenje M GPS Laptrigger-a i M GPS Datalogger-a (Originalna BMW Motorrad dodatna oprema) može se pristupiti pomoću koda za otključavanje preko OBD interfejsa instrument table.
Čak i više od modela S 1000 XR, novi M 1000 XR, sa svojom optimizovanom tehnologijom šasije i najmoćnijim motorom do sada u dinamičnom sportskom motociklu za duge staze iz BMW Motorrad, predstavlja beskompromisno dizajnirano motocikl za sportsku vožnju. Srazmere M XR-a su ultra-kompaktne i moćne. Trodimenzionalne površine stvaraju uzbudljiv i dinamičan izgled. Tanak, elegantan i izuzetno agresivan, prednji deo M XR-a je nepogrešiv sa svojim novim M krilima, dizajniranim kao četvorokrilna. Izgled orijentisan na performanse novog M XR-a takođe se ogleda u konceptu boja, sa kućištem u crnoj kombinaciji sa M bojama svetlo plave, tamno plave i crvene.
M Competition paket nudi fascinantnu mešavinu rafiniranih komponenti za ljubitelje trkačkih tehnologija i vozače koji vole estetiku. Pored toga, ovo čini novi M 1000 XR još 3 kg lakšim. M Competition paket uključuje M Carbon točkove, M Carbon delove kao što su poklopac zadnjeg točka sa integrisanim štitnikom lanca, bočne panele, poklopac prednjeg točka, unutrašnji poklopac i poklopac brave za paljenje/upravljač, kao i potpuno podesivi M sistem sa osloncem za noge vozača, osloncima za noge suvozača i MGPS Laptrigger-om (kod za otključavanje).
Karakteristike novog BMW-a M 1000 XR
• Shift cam motor S RR, snage 148 kW (201ks) pri 12.750 o/min; Maks. obrtni moment od 113 Nm pri 11.000 o/min.
• Kraći prenosni odnos sekundarnog prenosa (lančanik sa 47 zuba umesto 45).
• Kraći prenosni odnosi 4, 5. i 6. stepena prenosa.
• Optimizovan usisni sistem sa varijabilnim usisnim levcima za poboljšanu razmenu punjenja pri velikim brzinama motora.
• Zadnji prigušivač od titanijuma strmog ugla sa završnom kapom od ugljenika.
• M Endurance lanac.
• Režimi vožnje „Rain (Kiša)“, „Road (Put)“, „Dynamic (Dinamično)“, „Race (Trka)“ i „Race Pro1-3 (Trka Pro1-3)“, kao i najnovija generacija dinamičke kontrole vuče (DTC) i DTC funkcija za vožnju na jednom točku sa 6-osnom senzorskom kutijom.
• Četiri podesive karakteristike gasa sada su dostupne za optimalan odziv. „Motorna kočnica“ sa trostrukim podešavanjem obrtnog momenta motora u „Race Pro“ režimu.
• Brake Slide Assist pomaže vozaču kada zanosite motor kočenjem.
• Shift Assistant Pro za brzo prebacivanje u viši i niži stepen prenosa bez upotrebe kvačila.
• Launch Control za savršen start trke i Pit Lane Limiter za održavanje zadate brzine precizno u boksu.
• Hill Start Control Pro za udobno ubrzanje na usponima.
• M krila: Kočite kasnije i ubrzavajte ranije, plus veću stabilnost pri velikim brzinama zahvaljujući aerodinamičkoj potisnoj sili.
• Viljuške montirane naopačke sa podesivom oprugom u kombinaciji sa standardnim DDC-om.
• M kočnice na sportskom motociklu za duge staze iz BMW Motorrad-a po prvi put: M XR nudi maksimalne performanse kočenja.
• Kovani aluminijumski točkovi.
• M Carbon točkovi sa M trakama i M slovima na obodu: Visokokvalitetne, lagane, visokotehnološke komponente daju maksimalne performanse kao deo opcionog M Competition paketa.
• M ručna kočnica i ručica kvačila.
• Podesivi amortizer upravljanja.
• Glodana stezaljka za upravljač.
• U poređenju sa modelom S 1000 XR, koji ima cevastu ručku upravljača koja je pomerena malo napred i sadrži laserski urezani natpis „BMW M XR“.
• Krajnji retrovizori na upravljaču (opciono).
• Prednja svetla sa ikoničnim svetlosnim potpisom i prilagodljivim svetlima za krivine (Headlight Pro).
• Mali držač registarskih tablica.
• Instrument tabla sa velikim, savršeno čitljivim TFT ekranom od 6,5 inča, animacijom pokretanja sa M logotipom i OBD interfejsom za M GPS Datalogger i M GPS Laptrigger koji se mogu koristiti preko koda za otključavanje.
• Brojač obrtaja (crvena oblast) prikazan u novom dizajnu.
• Lagana M baterija, zadnja USB utičnica za punjenje, moćne LED svetlosne jedinice, elektronski tempomat i grejane ručica.
• Vožnja bez ključa.
• M dizajn i dinamički dizajn odaju vrhunske performanse roadster-a.
• M Competition paket kao opcioni fabrički dodatak.
• RDC kao standard.
• Širok asortiman opcionih fabričkih dodataka i specijalne opreme.