Povratak u Bavarsku iz Indije
Posle kratkog boravka u Indiji, Edgar Hajnrih se vratio u Minhen da predvodi dizajnerski tim BMW Motorrad. Bio je to radostan trenutak za ljubitelja motocikala, koji je karijeru započeo u BMV-u 1986. Predvodio je dizajnerske timove za mnoge BMW modele: reli motocikl Pariz-Dakar, K 1200 S i R, HP2 Enduro, R 1150 GS , R 1200 GS i najnoviji S 1000 RR.
Dok je radio za indijskog proizvođača automobila Bajaj, takođe je bio uključen u dizajn turističkih bicikala K 1600 GT i GTL, kao i C 600 Sport i maksi skutera C 650 GT. Svi su bili uspešni proizvodi koji su proširili vidike ovog etabliranog tržišnog segmenta i privukli mnogo novih kupaca. U ekskluzivnom intervjuu sa BMW Motorrad, Edgar Hajnrih govori o svojoj strasti prema dizajniranju, sakupljanju i restauraciji motocikala svih vrsta.
Kako je bilo sa GS-om? Koliko je teško poboljšati dizajn da se ostane pri tradiciji?
Novi dizajn zahteva ravnotežu. Ne želite da se otuđite od vlasnika postojećeg GS-a. Ali kao dizajner uvek želite da kreirate nešto novo. Promena tako uspešnog dizajna može biti pomalo zastrašujuća. Koliko daleko ideš? Koliko daleko moraš ići? Dobra stvar je što su mnogi u timu - uključujući i mene - vozači GS-a i već vode GS stil života. Dakle, znamo šta želimo od GS-a. Savršeno je uspelo sa novim R 1200 GS. Bilo je veoma važno stvoriti autentični GS. Onaj koji je veran svojim korenima, klasičnog izgleda i dizajna, ali sa novom i interpretacijom dinamičnosti.
Šta sve imate sad u svojoj garaži?
Trenutno imam 16 motora u garaži. Uključujući i neke restaurirane klasike. Kao da možete da imate previš motora? Imam HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS Pariz-Dakar model, nekoliko Dukatija, stari Matchless i jedan Enfield još dok sam radio u Indiji, malo doteran. Imam i Vespu iz '61, potpuno originalnu, strava je. Imam čak i Gas Gas koji sam vozio na trkama. Tu su i CB 650, CB550, i jedna Honda Dominator.
Edgar Hajnrih, Head of Design at BMW Motorrad