Povratak u Bavarsku iz Indije.

Intervju sa Edgarom Hajnrihom, šefom dizajnera BMW Motorrad.

Posle kratkog boravka u Indiji, Edgar Hajnrih se vratio u Minhen da predvodi dizajnerski tim BMW Motorrad. Bio je to radostan trenutak za ljubitelja motocikala, koji je karijeru započeo u BMV-u 1986. Predvodio je dizajnerske timove za mnoge BMW modele: reli motocikl Pariz-Dakar, K 1200 S i R, HP2 Enduro, R 1150 GS , R 1200 GS i najnoviji S 1000 RR.

Dok je radio za indijskog proizvođača automobila Bajaj, takođe je bio uključen u dizajn turističkih bicikala K 1600 GT i GTL, kao i C 600 Sport i maksi skutera C 650 GT. Svi su bili uspešni proizvodi koji su proširili vidike ovog etabliranog tržišnog segmenta i privukli mnogo novih kupaca. U ekskluzivnom intervjuu sa BMW Motorrad, Edgar Hajnrih govori o svojoj strasti prema dizajniranju, sakupljanju i restauraciji motocikala svih vrsta.

R 1200 GS je dizajniran kada ste otišli u Indiju. Završen je tačno na vreme za vaš povratak. A sada ste bili uključeni u otkrivanje novog motocikla. Da li ste zadovoljni rezultatom?
Da, bio sam veoma srećan, ali ne i iznenađen. Bio sam zaista zadovoljan medijskim odzivom kada smo ga pokrenuli u Intermotu. Dobio je toliko pozitivnog odjeka u štampi. Ni jedne negativne kritike. Čini se da se svima svideo. Ne bih mogao da tražim bolju dobrodošlicu u BMW.
+ Pročitaj više
Da nije pomalo neobično ići toliko ispred "stvarnosti"? I predviđati i definisati trendove za budućnost?
Taj vremenski odmak samo je deo dizajna. Kao da radite u drugom, budućem svetu. Ali takođe morate ostati realni i raditi za ovde i sada. Često se čini da pre nego što novi motocikl izađe prođe dosta vremena. Ali kada se vaše „čedo“ konačno pojavi u saobraćaju, na ulici, iosećaj je nenadmašan. Dizajneri često vode paralelni život. I nikad nismo potpuno zadovoljni. Čim se model pojavi, već razmišljamo kako možemo unaprediti sledeći model.
+ Pročitaj više

Kako je bilo sa GS-om? Koliko je teško poboljšati dizajn da se ostane pri tradiciji?

Novi dizajn zahteva ravnotežu. Ne želite da se otuđite od vlasnika postojećeg GS-a. Ali kao dizajner uvek želite da kreirate nešto novo. Promena tako uspešnog dizajna može biti pomalo zastrašujuća. Koliko daleko ideš? Koliko daleko moraš ići? Dobra stvar je što su mnogi u timu - uključujući i mene - vozači GS-a i već vode GS stil života. Dakle, znamo šta želimo od GS-a. Savršeno je uspelo sa novim R 1200 GS. Bilo je veoma važno stvoriti autentični GS. Onaj koji je veran svojim korenima, klasičnog izgleda i dizajna, ali sa novom i interpretacijom dinamičnosti.

+ Pročitaj više
Šta je sa novim segmentom tzv. Urban Mobility?
Veoma je osvežavajuće biti deo ovog novog segmenta. Ono što je zaista uzbudljivo je to što u ovaj segment možemo uneti sopstvenu interpretaciju. Sjajno je dati izjavu o dizajnu. Kao što smo uradili sa C 600 Sport i C 650 GT. Bilo mi je neverovatno iskustvo da predstavim električni skuter C evolution novinarima i VIP osobama prošlog leta. Bio sam u Londonu kada je prototip predstavljen i testiran. Očekivano, oba su se pokazala neverovatno dobro, kako tehnički tako i dizajnerski.
+ Pročitaj više
Tokom godina, dok ste radili na BMW modelima, koji su doneli najveće zadovoljstvo?
Svaki BMW motocikl je poseban i zabavan je za stvaranje. Zaista volim da radim na Dakar modelima, verovatno zato što su mi terenska vožnja i trke strast. A takođe su suština onoga što GS, dual-sport, znači za mene. Jedan od najzanimljivijih modela koje sam stvorio bio je K 1200 R. Definitivno nije logičan ili očigledan izbor. I sigurno nije ‘tipičan’ BMW za to vreme. Ali uspeli smo, iako je bilo pomalo nategnuto - i to mi se svidelo.
+ Pročitaj više
Motocikli su važan deo vašeg slobodnog vremena. Koliko je zabavno baviti se starim modelima?
Definitivno. Volim da restauriram motore, da ih rastavim i obnovim kao nešto drugačije - čak i stare BMW-e. Ovde to nije baš popularno, jer većina ljudi misli da bi stari modeli trebalo da ostanu originalni, ali ja sam obnovio i modifikovao sve svoje stare BMW-e. Jedino što sam vratio u prvobitno stanje bila je moja Honda CB 500, čuveni model iz moje mladosti. Takođe imam BMW 51/3 iz 1954. godine koji sam prepravio. Bila je to inspiracija za koncept Lo Rider. Pronaći motocikl, redizajnirati ga, ponovo ga tumačiti - baš kao što to rade – custom - majstori– fenomenalna je stvar. Sviđa mi se to. Čak je i moj BMWA star 58 godina, koji koristim svaki dan, veoma pouzdan.
+ Pročitaj više

Šta sve imate sad u svojoj garaži?

Trenutno imam 16 motora u garaži. Uključujući i neke restaurirane klasike. Kao da možete da imate previš motora? Imam HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS Pariz-Dakar model, nekoliko Dukatija, stari Matchless i jedan Enfield još dok sam radio u Indiji, malo doteran. Imam i Vespu iz '61, potpuno originalnu, strava je. Imam čak i Gas Gas koji sam vozio na trkama. Tu su i CB 650, CB550, i jedna Honda Dominator.

+ Pročitaj više
Koliko je činjenica da ste inženjer pomogla u dizajnerskoj karijeri?
Nekad sam petljao i modifikovao motore. Nisam mogao da priuštim odlazak u servis. To je bio najbolji način da se sve nauči. Uvek sam uživao da se zezam sa motorima, tako da mi je to definitivno pomoglo. Sada mogu da razgovaram sa inženjerima i oni shvataju da ih razumem i poštujem. Na taj način možemo zajedno donositi prave odluke. Motocikli su izuzetno složeni. Gotovo sve njihove tehničke komponente su vidljive spolja. Dakle, takođe moramo da razumemo i dizajniramo proizvod sa tehnološkog stanovišta.
+ Pročitaj više
Takođe moramo da razumemo i dizajniramo proizvod sa tehnološkog stanovišta. ”

Edgar Hajnrih, Head of Design at BMW Motorrad

Koji su najveći budući izazovi za brend?
Sada ima puno motocikala, što je jasan znak vremena. Ali globalno se morate izdvojiti iz mase. Potrebni su nam snažni, izazovni motocikli koji savršeno rade i uvek donose tu važnu prevagu.
Ostali uzbudljivi izazovi obuhvataju nove regulatorne standarde i potražnju za zelenijim, ekološki prihvatljivijim mobilnim rešenjima. Dvotočkaši ovde mogu odigrati važnu ulogu. BMW Motorrad želi da uradi svoj deo i ponudi inovativna rešenja.
Edgare, hvala vam na ovom intervjuu.
+ Pročitaj više

Još zabavnih priča.

Odgovarajući motocikli.

spinner