Novi BMW R 1300 GS
Novi BMW R 1300 GS dolazi sa novim bokser motorom i novim vešanjem, ali značajno smanjenom težinom, kao i povećanom GS kompetencijom u celosti.
BMW Motorrad je uspostavio novi segment touring endura pre više od četiri decenije sa R 80 G/S. BMW GS sa bokser motorom je od tada neprikosnoveni lider u takmičarskom polju. Kako bi osigurao da će ovo ostati slučaj i u budućnosti, BMW Motorrad se odlučio za skoro potpuno novi dizajn za novi R 1300 GS, sa impresivnom uštedom težine od 12 kg u poređenju sa prethodnim modelom.
Centralni deo ponovo uključuje legendarni dvocilindrični bokser motor. Njegov novi dizajn je kompaktniji nego ikada ranije zahvaljujući menjaču koji se nalazi ispod motora i novom rasporedu pogona bregaste osovine.
Tačno 1300 ccm proizvodi snagu od 107 kW (145 KS) pri 7 750 o/min, razvijajući maksimalni obrtni moment od 149 Nm pri 6 500 o/min. To ga čini daleko najmoćnijim serijskim BMW bokser motorom ikada proizvedenim.
U središtu novog vešanja je glavni okvir od čeličnog lima, koji pored značajnog optimizovanog prostora za ugradnju nudi i veći nivo krutosti u odnosu na prethodni model. Za zadnji okvir, prethodna cevasta čelična konstrukcija je sada zamenjena konstrukcijom od livenog aluminijuma. Nova EVO Telelever vođica prednjeg točka sa fleks elementom i revidirana EVO Paralever vođica zadnjeg točka takođe pružaju još veću preciznost upravljanja i stabilnost u vožnji.
Novo elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA) sada kombinuje dinamičko podešavanje prednjeg i zadnjeg prigušenja sa odgovarajućim podešavanjem brzine opruge („krutost opruge“) – u zavisnosti od izabranog režima vožnje, uslova vožnje.
Automatsko podešavanje opruge osigurava kompenzaciju opterećenja. Ovo čini vožnju na svim površinama još uzbudljivijim iskustvom. Bilo solo, u paru ili sa glomaznim prtljagom – DSA obezbeđuje još veći nivo bezbednosti, performansi i udobnosti u vožnji.
Ekskluzivno u kombinaciji sa DSA kao opcionom fabričkom opremom, za vešanje novog R 1300 GS su dostupna još dva elementa opcione opreme: nova prilagodljiva kontrola visine vozila i sportsko vešanje.
Sa prilagodljivom kontrolom visine vozila, novi R 1300 GS nudi potpuno automatsko podešavanje visine vozila u zavisnosti od uslova rada, čime se obezbeđuje najveći mogući komfor bez kompromisa po pitanju dinamike vožnje i slobode kretanja.
Sa 20 mm većim hodom opruge napred i pozadi i opcionim atletski čvrstim sportskim vešanjem specijalno razvijenim za GS, motor je ovde dobro prilagođen van-terenskim vozačima.
Čak i u standardnoj izvedbi, novi R 1300 GS sada ima četiri, a ne tri režima vožnje za prilagođavanje individualnim preferencijama vozača. Režimi vožnje „Rain“ i „Road“ omogućavaju prilagođavanje karakteristika vožnje većini uslova na putu.
Sa „Eco“ režimom vožnje moguće je postići maksimalni domet na jednom rezervoaru goriva, dok dodatni režim vožnje „Enduro“ omogućava poboljšano iskustvo vožnje van utabanih staza sa specifičnom postavkom za upotrebu van puta.
BMW Motorrad se smatra najznačajnijim pionirom kada je u pitanju bezbednost motocikla i srodne inovacije. Shodno tome, novi R 1300 GS nudi novo, veoma malo puno LED prednje svetlo sa novom, prepoznatljivom svetlosnom ikonom kao standardom. Ovo osvetljava put sa jasnoćom do sada bez premca, čime se obezbeđuje još bolja percepcija u saobraćaju.
Svetlosna jedinica se sastoji od dve LED jedinice za kratka i duga svetla zajedno sa četiri dodatne LED jedinice za dnevno svetlo i bočno svetlo. Najsavremenije LED svetlosne jedinice sa novodizajniranim LED pokazivačima pravca – integrisane u štitnike za ruke napred, funkcionalno integrisane pozadi – zaokružuju koncept osvetljenja novog R 1300 GS.
Sa opcionom opremom „Headlight Pro“, snop standardnog punog LED fara se usklađuje sa krivinom u skladu sa nagibom motocikla. Na ovaj način, krivina je skoro potpuno osvetljena jer se svetlo pomera tamo gde se motocikl kreće.
Novi BMW R 1300 GS ima novu opciju asistenta pri vožnji, koja se sastoji od komponenti Aktivni tempomat (ACC), Upozorenje na sudar s prednje strane (FCV) i Upozorenje o promeni trake (SVV). Aktivni tempomat (ACC) sa integrisanom kontrolom udaljenosti može se koristiti za podešavanje željene brzine vožnje kao i udaljenosti do vozila ispred. Upozorenje o sudaru s prednje strane (FCV) sa intervencijom kočnice je dizajnirano da spreči sudare i pomogne u smanjenju ozbiljnosti nesreća, dok upozorenje o promeni trake prati trake levo i desno i može pomoći da se obezbedi bezbedna promena trake uz podršku zadnjeg senzora.
Novi R 1300 GS ima potpuno novi dizajn koji je zasnovan na tradicionalnoj aerodinamičnosti GS-a, dok istovremeno odražava ekstremnu kompaktnost i značajno smanjenje težine.
Sa novim aluminijumskim rezervoarom za gorivo koji ima mnogo ravniju rampu nego na prethodnim modelima, aerodinamika je u velikoj meri odgovorna za veoma dinamičan, lagan i pristupačan izgled novog R 1300 GS. Ovde je takođe bilo moguće dodati veoma sportski i dinamičan naglasak pomoću neprekidne teksture u središnjem poklopcu rezervoara za gorivo.
Osnovna varijanta novog BMW-a R 1300 GS savršeno oličava ono čime je razvojni tim BMW Motorrad obdario legendu GS-a: kompaktan raspored komponenti, visoka funkcionalnost opreme – sve usredsređeno na osnovne stvari. U svetlobeloj čvrstoj boji i u kombinaciji sa oštrim crtama i veoma čistim izgledom, novi R 1300 GS ima snažan izgled i otelotvoruje temu boksera GS u netaknutom stilu.
TripleBlack je model varijante boksera GS koji je popularan dugi niz godina. U ovoj šemi boja, novi BMW R 1300 GS ima čvrst stav u kombinaciji sa ekskluzivnim površinama.
Osnovna završna obrada Racing plava metalik boje daje ton varijanti modela GS Trophy. Sa crveno-belim trakama i natpisima u kombinaciji sa zadnjim okvirom presvučenim belom metalik mat bojom, GS Trophy predstavlja najviši nivo performansi i sportske vožnje van puta.
Novi R 1300 GS pokazuje svoju ekskluzivnu i tehnički sofisticiranu stranu u varijanti modela Option 719 Tramuntana. Ovaj model kombinuje zlatne točkove sa poprečnim kracima sa visokokvalitetnom završnom Aurelius zelenom metalik bojom i sofisticiranim brušenim aluminijumskim delovima.
Najvažnije karakteristike novog BMW-a R 1300 GS su sledeće:
- Potpuno novodizajniran bokser motor sa donje strane montiranim menjačem i BMW ShiftCam tehnologijom za variranje vremena rada ventila i hoda ventila na strani usisa.
- Najmoćniji BMW bokser motor ikada.
- Snažan odziv u čitavom opsegu broja obrtaja motora, primerna potrošnja goriva, nizak nivo emisija, uglađen rad i prefinjenost.
- Snaga i obrtni moment: 107 kW (145 KS) pri 7 750 o/min i
149 Nm pri 6 500 o/min. - Sistem senzora detonacije za optimizovanu pogodnost prilikom putovanja.
- Potpuno redizajnirano vešanje sa glavnim okvirom od lima i zadnjim ramom od livenog aluminijuma. Još veća preciznost upravljanja i stabilnost u vožnji zahvaljujući novom EVO Teleleveru sa fleks elementom i revidiranoj vođici zadnjeg točka EVO Paralever.
- Smanjena težina od 12 kg u odnosu na prethodni model.
- BMW Motorrad Full Integral ABS Pro kao standard.
- Četiri režima vožnje kao standard.
- Kontrola obrtnog momenta otpora motora (MSR), dinamička kontrola kočenja (DBC) i pomoćnik pri kretanju uzbrdo (HSC) kao standard.
- Pro režimi vožnje sa dodatnim režimima vožnje kao opcionom fabričkom opremom.
- Dinamička kontrola proklizavanja (DTC) kao standard.
- Elektronsko dinamičko podešavanje vešanja (DSA) kao opciona fabrička oprema, sa dinamičkim podešavanjem prigušenja i brzine opruge, kao i kompenzacijom opterećenja.
- Adaptivna kontrola visine vozila i sportsko oslanjanje kao dodatna fabrička oprema.
- Novi matriks LED far kao standard.
- Prednja svetla Pro sa prilagodljivim svetlom za skretanje kao opciona fabrička oprema.
- Standardni štitnici za ruke sa integrisanim pokazivačima pravca.
- Litijum-jonska baterija sa sistemom zaštite baterije (servisna funkcija preko BMW Motorrad APP) kao standard.
- Dinamički tempomat (DCC) sa funkcijom kočnice kao standard.
- Pomoćnik pri vožnji sa aktivnim tempomatom (ACC),
Upozorenje na sudar sa prednje strane (FCV) i upozorenje o promeni trake (SVV) za bezbednu i praktičnu vožnju motociklima kao opciona oprema. - Odeljak za punjenje pametnog telefona sa integrisanom USB utičnicom i dodatnom utičnicom za napajanje od 12 V kao standard.
- Grejanje sedišta za vozača i suvozača za poboljšanu pogodnost prilikom putovanja kao opciona fabrička oprema.
- Podizač upravljača do 30 mm kao dodatna fabrička oprema.
- Širok izbor varijanti visine sedišta kao opciona fabrička oprema.
- Povezivanje: multifunkcionalna instrument tabla sa 6,5-inčnim TFT ekranom u boji i brojnim funkcijama kao standard.
- RDC, vožnja bez ključa, grejane ručke kao standard.
- Inteligentni hitni poziv kao opciona fabrička oprema.
- Atraktivni osnovni model uz varijante modela Triple Black, GS Trophy i Option 719 Tramuntana.
- Široka paleta opcione opreme, originalna BMW Motorrad dodatna oprema.
Prošireni asortiman standardne opreme u novom BMW-u R 1300 GS u odnosu na prethodni model:
- Grenjanje za ručke.
- Vožnja bez ključa (zaključavanje upravljača, paljenja i rezervoara za gorivo).
- RDC.
- MSR.
- BMW Motorrad potpuno integrisan ABS Pro
- Tempomat DCC s funkcijom kočenja.
- LiO starter baterija.
- Štitnici za ruke sa integrisanim pokazivačima pravca.