Veliko bekstvo.
Naočari umesto kacige, odelo, ravnoteža bez nogare: Tek su tri od mnogih novotarija koje mogu postati standard u vožnji motora i dodati novu dimenziju osećaju slobode u svetu koji je sve više digitalizovan. Najbolje od svega je da je ta vizija opipljiva već sada. Predstavljamo vam BMW Motorrad VISION NEXT 100.
Futuristički dvotočkaš klizi kroz auditoriju, crni trouglasti ram osvetljen je plavo-belim BMW logotipom. Dama koja vozi ima samo vizir, koji podseća na par naočara stiglih iz budućnosti umesto kacige. Zaustavlja se i ustaje ne silazeći sa motocikla. Vizija predstavljena na izložbi "iconic impulses". "The BMW Group Future Experience" premijerno je održano u Los Anđelesu, vodi gledaoca u 2130.
Vreme sve raznovrsnije međusobno povezane mobilnosti; vreme kada digitalizacija poprima oblik koji danas smatramo nadrealnim; vreme kada motociklizam postaje analogno i istovremeno izuzetno emocionalno iskustvo. "Motocikl mi pruža priliku da pobegnem svakodnevnog života. Od trenutka polaska, ne osećam ništa osim apsolutne slobode - Veliko bekstvo", kaže Edgar Hajnrih, šef dizajnera u BMW Motorrad-u.
Apsolutna sloboda.
Apsolutna sloboda.
Zajedno sa svojim dizajnerskim timom, Edgar Hajnrih izradio je ovaj budući scenario i na osnovu toga dizajnirao BMW Motorrad VISION NEXT vozilo. "Kada razvijamo motocikl, obično razmišljamo oko pet do deset godina u budućnost. Dakle, gledati dalje u budućnost bilo je za nas posebno uzbudljivo i izuzetno privlačno", Edgar Hajnrih Bojas. Dizajneri pretpostavljaju da će za 30 godina većina vozila biti autonomna. Život je zatrpan u gradovima i organizovan pomoću digitalnih usluga. Sve više digitalizovan, sve više međusobno povezan, sve više automatizovan. Tokom ove prezentacije postaje očigledan značaj analognih „oaza“ koje ljudima vraćaju osećaj slobode.
Sloboda znači doživeti okolinu svim čulima i osetiti centrifugalne sile, ubrzanje i vetar. Po mogućnosti bez kacige ili zaštitne odeće. Motociklu BMW VISION NEXT 100 to nije potrebno. Jer „digitalni pratilac“ - funkcionalna jedinica koja se sastoji od motocikla i naše verzije opreme za vozača - obezbeđuje visok stepen bezbednosti. Digitalni saputnik je neprimetan u pozadini i uvek interveniše po potrebi ili želji. "Bilo nam je važno da analogno iskustvo vožnje ostane netaknuto. Koncept displeja i upravljanja deluje toliko diskretno da stvara prirodno, poznato kretanje", objašnjava Holger Hampf, šef dizajna za korisnički doživljaj, u BMW Group.
Edgar Hajnrih
Šef dizajnera BMW Motorcycle
I dalje je roadster.
I dalje je roadster.
Iako je sve novo – BMW Motorrad VISION NEXT 100 zadržava istorijske elemente linije BMW Motorrad: crni trouglasti ram, bele linije, klasični tip twin-motora. Gledano sa strane, Vision model izgleda ogoljeno. Shodno tome, ergonomija i položaj sedišta podsećaju na roadster. Dizajn prednjeg dela je minimalistički i rafiniran zahvaljujući visokokvalitetnim detaljima. Iznad prednjeg točka, u ram je integrisano veliko metalik svetlo. Sprovodi liniju vetra i sa integrisanim vetrobranskim staklom obezbeđuje optimizovan protok vazduha i aerodinamičnost.
Elementi poput sedišta, gornjeg obloge rama i prednjeg blatobrana izrađeni su od ugljeničnih vlakana. Dva rafinirana crvena svetla služe kao zadnje svetlo i pokazivač pravca. Gume imaju osobinu smanjenja vibracija i aktivno se prilagođavaju terenu. Crveni segment sa prekidačima sa desne strane kormana svesno je dizajniran kao mehanički element, ne dozvoljava blokiranje leptira gasa.
Ram prati točak.
Crni trouglasti ram vizuelni je podsetnik na R 32 iz 1923. godine - prvi BMW motocikl. Međutim, ram funkcionalno nema mnogo veze sa originalom. Fleksibilan je i omogućava manevre upravljanja bez zglobova koji su nam poznati danas. Ako se korman pomeri, čitav okvir menja oblik i olakšava promenu smera. U zavisnosti od situacije u saobraćaju, potrebna sila varira: manevar upravljanja posebno je olakšan tokom mirovanja, dok se ram učvršćuje velikom brzinom. Površine su pričvršćene tako da nude zaštitu od vetra i vremenskih nepogoda kao kod potpuno zatvorenih modela. Površina rama obložena je crnom mat tkaninom.
Suprotno postavljeni twin motor bez emisije gasova.
Suprotno postavljeni twin motor bez emisije gasova.
Na sredini rama postavljen je agregat posebnih odlika. Istovremeno je stilski element i podsetnik na neka prošla vremena. Po formi i performansama podseća na tradicionalni BMW bokser motor, ali sadrži pogonsku jedinicu koja ne emituje štetne gasove, već u zavisnosti od načina vožnje menja svoj oblik.
Čim započnete vožnju, blok motora proviri sa strane. Time unapređuje aerodinamičnost i služi kao zaštita od vremenskih uslova tokom vožnje. Uglačani aluminijum ostavlja utisak i osećaj visokog kvaliteta.
Uravnotežen: ne može se prevrunuti.
Ovom motociklu stalak nije potreban. Zahvaljujuči sistemima asistencije zaduženim za očuvanje ravnoteže. Zgodna osobina omogućava modelu BMW Motorrad VISION NEXT 100 da ostane stabilan i tokom vožnje i u mirovanju. Time se povećava vozačeva bezbednost. Takođe olakšava početnicima, jer ih sigurno vodi kroz svaku situaciju u vožnji, u kojoj ne mogu pasti. I iskusni motociklisti takođe mogu profitirati od funkcije očuvanja ravnotežea. Motocikl postaje još okretniji, i čini iskustvo u vožnji još dinamičnijim. Sistemi asistencie takođe povećavaju vozačeve sposobnosti. Bez obzira na sposobnost i vežbanje, vozači su u stanju da neprestano proširuju svoje granice i pozitivno intenziviraju iskustva. Svaka vožnja postaje doživljaj prave slobode, od početka do kraja.
Edgar Hajnrih
Šef dizajnera BMW Motorcycle
Naočari sa podacima umesto kacige.
Naočari sa podacima umesto kacige.
BMW Motorrad VISION NEXT 100 omogučava direktnu razmenu svih podataka između vozača i motocikla. Relevantne informacije, prikupljene iz okoline i vizir - u osnovi zaštitne naočare koje pokrivaju vozačevo vidno polje i blokiraju vetar - projektuju se direktno u vozačevo vidno polje. Ako vozač gleda pravo napred, podaci se ne prikazuju, kako ne bi kvarili uživanje u vožnji. Štitnik se aktivira samo kada je to potrebno - na primer u slučaju opasnosti - ili ako vozač zatraži informacije. U ovom slučaju, simbol digitalnog saputnika pojavljuje se u donjoj trećini naočara: okrenuti trougao koji formira dve vodoravne linije. Prikaz je sličan onome u pilotskoj kabini. Prikazuje trenutni ugao nagiba i idealnu putanju. Ako postoji bilo kakvo odstupanje, vozač to može ispraviti. Ako vozač ne reaguje ili to učini prekasno, motocikl se ispravlja. Pogled gore imaće funkciju retrovizora. Ako vozač spusti pogled malo ispod uobičajene tačke, otvara se meni u kojem može da pokreće svaku funkciju pomoću kontrole pokreta prsta. Ako još više spusti pogled, otvara se prikaz mape, koja vozaču pokazuje odabranu rutu.
Modna izjava umesto teške zaštitne odeće.
Modna izjava umesto teške zaštitne odeće.
Lagana vlakna i tkanine umesto kože i dodatne opreme. Moto odeća BMW Motorrad VISION NEXT 100 prava je modna izjava koja nudi zaštitu od vetra i vremenskih neprilika i značajno doprinosi ukupnom iskustvu u vožnji. A / C funkcija hladi ili zagreva vozača po želji. Teška, vrela ili ledena odeća stvar je prošlosti. Fleksibilna struktura vlakana odeće i obuće inspirisana je mišićnim vlaknima. Aktivno podržava vozača u zavisnosti od situacije u vožnji i na taj način ga oslobađa tereta. Vratni deo odeće može se ispuniti vazduhom pri većim brzinama. Rasterećuje predeo vratne kičme i povećava nivo udobnosti. Sa vibrirajućim elementima na rukama i nogama odeća daje navigacione signale ili pokazuje kada vozač dostigne granični ugao nagiba. Sigurnosna funkcija odeće nije neophodna zahvaljujući inteligentnim sistemima asistencije.