Pogled u narednih 100 godina
Kako će motori izgledati u budućnosti?
Kako će motori izgledati u budućnosti? Proslava 100. rođendana BMW Group prava je prilika da se pogleda u rane dane dvotočkaša a zatim pogleda i u budućnost, uz potpuno redefinisanu ulogu dvotočkaša u potpuno digitalizovanom svetu.
Sedmi je mart, 1916. Bayerische Flugzeugwerke AG (Bavarian Aircraft Works) počinje sa radom u Ulici Lerchenauer, u severnom delu Minhena. Tri godine kasnije, Zeno Dajmer postavlja svetski visinski rekord od 9,760 metara sa BMW IV šestocilindričnim linjskim avionskim motorom.
Mala fabrika kasnije dotiže nove visine u automobilskom segmentu. Nakon promene imena u Bayerische Motoren Werke AG, kompanija razvija prvi motocikl, mnogo pre ulaska u svet proizvodnje automobila.
Motor kao ključni element.
Rušeći sve dotadašnje konvencije, BMW motocikl nije imao geometriju motora već je agregat bio u središtu svega. Maks Fric i njegov tim dizajniraju BMW R 32 u potpunosti oko agregata.
Najinteresantnije: suprotstavljeni dvocilindrični agregat, manuelni menjač i kardanski pogon. Sve ove karakteristike ostaju svojstvene BMW motociklima do današnjeg dana.
+ Pročitaj više
BMW R 32.
Sportista na krševitim terenima ranih 20-ih. BMW R 32 je imao ogroman uticaj na industriju. Vozači su bili oduševljeni trajnošću i jednostavnim održavanjem pogonskih delova, što je inače bilo savršeno za šljnkovite puteve tog vremena. Čak i tada su svi vozači cenili bezbednost i sportsko upravljanje koje je pružao.
Zbog svog sofisticiranog dizajna, BMW R 32 je svrstao u proizvode premijum klase a BMW u proizvođača kvalitetnih touring i sportskih motocikala. Od SAD do Južne Amerije i Azije, potražnja za motociklima neprestano je rasla. Samo je 1928. proizvedeno oko 5,000 motocikala u fabrici u Minhenu.
+ Pročitaj više
Trkački snovi i snovi o putovanju
Prve medalje sa takmičenja uskoro počinju da pristižu. U februaru 1924, Rudolf Šlajšer pobeđuje na "Mittenwalder Gsteig" usponu na svom BMW R 32. 1937, BMW-ov vozač Ernst Hene postavlja poslednji od mnogih svoji rekorda na BMW turbašu: Brzinski rekord od skoro 280 km/h neće biti oboren sledećih 14 godina. 1939, Georg "Skorš" Majer vozi BMW turbaša do pobede na legendarnoj trci Tourist Trophy na Ostrvu Man, najstarijoj moto trci na svetu.
Britanac koji je vozio za BMW, Džok Vest, stigao je drugi. Godinama kasnije BMW Motorrad slavi pobede redom u German Motorcycle Championship, Sidecar World Championships, reliju Pariz-Dakar. Motosport postaje sve popularniji a motori omiljena rekreacija a BMW R 80 G/S dual-sport postaje najprodavaniji model. Prethodnik popularne GS serije dual-sport motora, koji ostaju ultimativna mašina za vožnju na svim terenima i dan danas.
+ Pročitaj više
Mobilnost za budućnost
Inovacije nastale u proteklim decenijama sugerišu viziju kompanije za narednih 100 godina. Inženjerska veština, kreativnost i pionirski duh osnova su za dizajniranje održivih oblika lične mobilnosti koji su uvek prilagođeni potrebama ljudi. BMW Motorrad već ima preko 20 modela koji donose osećaj budućnosti. Primer je BMW C evolution, maksi skuter na električni pogon.
Kako će onda izgledati motocikl budućnosti? Dizajneri u BMW Motorrad predstaviće svoju viziju na događaju pod nazivom Vision Vehicle 11. oktobra u Los Anđelesu. Publika je već stekla utisak vizije motocikla na proslavi stogodišnjice The Next 100 7. marta u Olimpijskoj dvorani u Minhenu. Prvo od četiri vozila Vision premijerno je prikazano na otvaranju.
+ Pročitaj više