BMW Motorrad Srbija
Dec 02

NOVI BMW S 1000 R

„Pokušali smo da novim modelom BMW S 1000 R sačuvamo prednosti njegovog prethodnika i u obzir uzmemo sve potencijale za koje smo saznali iz štampe i povratnih informacija kupaca. Pored toga, tim je savršeno iskoristio sve pogodnosti koje osigurava nova arhitektura.“ – Ralf Muleken, Rukovodilac projekta – Complete Vehicle.

Roadster koji ukršta snažne emocije sa supersportskim voznim karakteristikama – suština je onoga što novi BMW S 1000 R predstavlja. Direktni potomak supersportskog BMW S 1000 RR u ključnim delovima poput motora i šasije, ovaj dinamični roadster takođe nudi istovetne inovativne tehnologije. Rođačke veze sa modelom “RR” mogu se primetiti iz svakog ugla. Sveden na suštinski najbitnije, novi S 1000 R odgovara sa dosad nezabeleženom dinamičnošću. Zahvaljujući izlaznoj snazi od 121 kW (165 KS) optimizovanoj za ubrzanja i svojoj jedinstvenoj težini od svega 199 kg, sistemima ABS Pro, DTC dinamičkoj kontroli prianjanja, kompletnim LED osvetljenjem i još mnogo toga u standardnom paketu opreme, novi BMW S 1000 R ponovo je taj koji postavlja lestvicu konkurenciji u segmentu dinamičnih roadstera.

Novi pogon sa drugačijom postavkom odnosa stepena prenosa, sada je lakši za 5 kg i izveden je iz verzije korišćene u S 1000 RR uz dodatnu opcionu funkciju kontrole maksimalnog obrtnog momenta (MSR).

Redni četvorocilindraš zasnovan je na agregatu korišćenom u modelu S 1000 RR i generiše snagu od 121 kW (165 KS) pri 11,000 o/min. Maksimalni moment od 114 Nm dostupan je na 9,250 o/min. Posebno projektovana linearna kriva obrtnog momenta učinila je da snaga bude dostupna u većem i skladnijem rasponu skale a cilj je bila što bolja vozna dinamika. S ciljem da smanji buku i potrošnju goriva, kao i nivo obrtaja motora, posebno pri krstarećim brzinama na lošijim podlogama, 4, 5. i 6. brzina imaju veći odnos stepena prenosa. Pored sistema za kontrolu trzaja kvačila, koje sada radi maksimalno rafinirano, novi BMW S 1000 R opremljen je, u opcionom paketu opreme, sistemom za kontrolu obrtaja motora (MSR). Sistem elektronske kontrole se stara da zadnji točak ne prokliza zbog previše snage koju dobija iz motora u situacijama naglog dodavanja gasa ili nagle promene u niži stepen prenosa.

Potpuno nova, lakša šasija zasnovana na modelu S 1000 RR sa Flex Frame ramom, Full Floater Pro kinematikom, donjom viljuškom i optimizovanom ergonomijom.

Šasija je znatno izgubila na težini, samim time je i čitav motocikl sada lakši. Ram i zadnja viljuška vuku svoje korene sa modela BMW S 1000 RR ali su znatno lakši nego što je to bio slučaj kod prethodnika. Istovremeno, agregat je u takozvanom Flex Frame ramu dobio mnogo bolju podršku i oslonac.  Zbog svog veoma stesanog dizajna, novi ram sada nudi velike pogodnosti. Kompletan motocikl znatno je uži u zoni koju kolena obično dodiruju, tako da vozač može uživati u opuštenijoj vožnji i većem slobodnom prostoru. Zahvaljujući opciji podešavanja ručica na upravljaču, vozač može izvršiti prilagođavanja po želji i dobiti na ergonomičnosti. Dve pozicije sada su dostupne kao  standardne: u opsegu od 0 mm / +10 mm prema napred. Dodatno, opciono je dostupno podešavanje kojim se ručica podiže za 10 mm, koje se takođe može usmeriti u pravcu kretanja u opsegu od 0 mm / +10 mm.

Donja viljuška preuzeta je sa modela S 1000 RR a opruga sa kompletnom Full Floater Pro kinematikom sada je postavljena dalje od osovine i motora. Motor se tako ne pregreva usled rezidualne toplote i temperaturni opsezi su stabilniji što za posledicu ima ujednačen odziv amortizera. U kombinaciji sa donjom viljuškom, nasleđenom iz motosporta, ukupan rezultat je bolje prianjanje i manje habanje gume.

Tri režima za vožnju, Dinamička kontrola prianjanja (DTC) i ABS Pro kao standard. Opciona oprema “Riding Modes Pro” uz režim vožnje “Dynamic Pro”, Dinamička kontrola kočenja (DBC), Kontrola broja obrtaja motora (MSR, “Engine Brake” i “Power Wheelie”).

U standardnom paketu opreme novi BMW S 1000 R opremljen je sistemima DTC, ABS Pro sa optimizacijom nagiba i tri zasebna režima vožnje “Rain”, “Road” i “Dynamic”. Režim vožnje “Dynamic Pro” može se u potpunosti konfigurisati po želji korisnika i predviđenim postavkama u opcionom režimu vožnje “Riding Modes Pro”. U kombinaciji sa režimom “Riding Modes Pro”, novi S 1000 R ima i funkciju kočenja motorom (“Engine Brake”) koja radi usklađeno sa sistemom za kontrolu obrtaja motora  (MSR) i funkcijom kontrole proklizavanja zadnjeg točka (“Power Wheelie”). Dodatak opciji “Riding Modes Pro” je i DBC sistem za dinamičku kontrolu kočenja koji osigurava dodatnu podršku vozaču u situacijama iznenadnog kočenja i manevrisanja.

Multifunkcionalna instrument tabla sa TFT ekranom dijagonale od 6,5 inča izvanredne preglednosti i konfiguracije za prikaz informacija.

BMW S 1000 R je preuzeo i instrument tablu sa modela BMW S 1000 RR. Poseban naglasak stavljen je na maksimalnu čitljivost ekrana i konfigurisanost informacija i funkcija za prikaz. Veliki ekran je dizajniran s ciljem da obezbedi dobru čitljivost i optimalan prikaz informacija čak i u veoma otežanim uslovima vidljivosti. U zavisnosti od potrebe, vozač na raspolaganju ima različite opcije postavki prikaza informacjia na displeju. Opcija Pure Ride Screen, između ostalih, prikazuje sve informacije neophodne za normalnu vožnju, dok postavke prema opciji Core Screen prikazuju informacije o nagibu motocikla, usporavanju i kontroli prianjanja. Interfejs za povezivanje bluetooth pametnih telefona omogućava prikaz navigacionih aplikacija i standardan je deo opreme. Zahvaljujući multikontroleru na ručicama upravljača, rukovanje TFT displejem je komforno i bezbedno.  Opcioni M paket treća je opcija koja pod imenom Core Screen prikazuje statusnu liniju i vremena po krugovima.

Novo LED prednje svetlo i moćne LED svetlosne grupe u standardnom paketu opreme. Headlight Pro sa opcionim adaptivnim svetlima pri skretanju i dnevnim svetlima za vožnju, sad već legendarnim, prepoznatljivim krugovima.

Svetlosne grupe novog BMW S 1000 R zasnovane su na najmodernijim LED tehnologijama današnjice. Obuhvataju upečatljivo LED glavno prednje svetlo sa optimizovanim funkcijama kratkog i dugog svetla. LED tehnologija je korišćena i za sveže dizajnirane pokazivače pravca i zadnje stop svetlo. Zadnji pokazivači pravca adaptirani su sa modela S 1000 RR i sastavni su deo integrisane zadnje svetlosne grupe. Prednji pokazivači pravca su “sakriveni” u zoni viljuške. Dodatna doza bezbednosti osigurana je zahvaljujući opcionim adaptivnim svetlima za skretanje, komponenti paketa Headlight Pro. U toj situaciji, dodaju se dodatni LED moduli. Osvetljenost druma prilikom skretanja u noćnoj vožnji je znatno unapređeno, zato je i vozač bezbedniji.

Novi, još dinamičniji dizajn u atraktivnim nijansama i dve ekskluzivne stilske varijante.

U svom najnovijem izdanju, BMW S 1000 R bez prikrivanja uzima sve supersportsko iz modela S 1000 RR, dok ističe svoj karakter dinamičnog roadstera. Izgled S 1000 R “rep gore – nos dole”  svojom vizuelnom dinamičnošću i novim elementima karoserije u još većoj meri privlači pažnju i poglede. Koncept po kojem su osmišljene boje ističe sportsku, dinamičnu pojavu novog S 1000 R. Pored osnovne nemetalik nijanse Racing red, dostupne su i opcije Style Sport i M paket.